lördag 30 januari 2010

Samkväm med gamla vänner





Det har ju inte bara varit arbete och slit och släp med den nya båten.
Nej ibland har det varit gamla vänner på besök och en gång hade jag två
barndoms kamrater här samtidigt.
Det började med att en av dom som jag träffade första gången på väg till
första dagen i skolan.
Leffe heter han kom och hälsade på och vi satt och talade om gamla minnen
och gamla vänner och om allt jävulskap vi hade hittat på.
Och medans vi satt där och pokulerade kom vi att tänka på en kamrat som
vi träffade första gången under ganska lustiga förhållanden.
Arne heter han och som av en händelse svarade han i telefonen och var genast
intresserad av att delta i vårt improviserade kalas.
Vi hade trevligt och hade mycket gamla minnen att gå igenom.
Och som en extra knorr på tillställningen kom den gode Arne på en liten namnändring
på mitt fartyg som genast bifölls och effektuerades.
Ja så kan det gå PD.

9 kommentarer:

  1. Får vi inte reda på vilket det nya namnförslaget var (Ja visserligen har jag ju hört det själv men...)

    SvaraRadera
  2. Jo du kan ju studera bilden underst så kanske det faller ner en polett.
    PD.

    SvaraRadera
  3. Det jag menar är liksom att det kanske är lite långsökt för vanliga dödliga som inte fått det förevisat och förklarat...

    SvaraRadera
  4. Du tror inte att dom har ögon i skallen eller?
    PD.

    SvaraRadera
  5. Det vet jag inte men jag vet att man inte måste vara blind för att köra som ett höns oberoende av om det trillar ned ett korn eller en pålätt!
    Dessutom skulle det förvåna mej om de få läsare som denna blogg verkligen har skulle uppvisa en intelligins betydligt över meddelmåttans. Det krävs ju inte endast exeptionellt god syn utan dessutom läskunnighet.

    SvaraRadera
  6. Förrresten var skulle de ha ögonen om inte i skallen?

    SvaraRadera
  7. Hehe nej Rillaren ögonen sitter ytterst välplacerade, något över näsroten, ett till höger och ett till vänster, förhoppningsvis. Fast vissa tror jag bestämt har dem i nacken.
    Kram Tini Tut

    SvaraRadera
  8. Svar
    1. Jo då det flyter många järn i elden men här är en länk till FB sidan:
      https://www.facebook.com/pages/Bogserb%C3%A5ten-Titan/185233634847878

      Radera