tisdag 12 januari 2010

Inflyttning i nya båten




Ja så vart det då inflyttning i den nya båten efter att jag hade tagit den i besittning.
Min yngste son T.D hade rest upp från västra götaland för att hjälpa sin gamle far med bärandet av mitt bohag.
Så han både packade och konkade medan jag var på mitt arbete för att försöka tjäna ihop till brödfödan.
Så när arbetsdagen var slut kunde vi avnjuta våran kvällsmat sittandes på det nya akterdäcket i lugn och ro.
Det tog väl ett par tre dagar för sonen att flytta över mitt pick och pack och när det var klart så hade han även vänligheten att hjälpa mig att installera mig i mitt nya hem.
Visserligen är jag väl inte riktigt färdiginstallerad än men en god hjälp var det i alla fall.
Ja sen var det då den gamla båten den var jag ju tvungen att bli av med på något sätt men det visade sig att den uppenbarligen hade en viss attraktionskraft så den blev jag av med tämligen omgående.
Ja sen var jag ju tvungen att insupa atmosfären ombord under någon månad för att bekanta mig med båten och eventuellt bestämma vad som behövde åtgärdas.
Men det tar vi en annan gång.
PD.


1 kommentar: